Bij een nieuwe app horen natuurlijk ook nieuwe toepassingen 🚀 Het Poppy team heeft maanden hard gewerkt om de app nog gemakkelijker en leuker te maken! 🎯 Wat kan je verwachten?
- 💳 Geen credit card meer nodig, betaal per minuut of koop je credit packs met Bancontact
- 💰 Koop je credit packs rechtstreeks in de app (meer info over onze packs)
- ♥️ Nodig vrienden uit en krijg gratis credits
👀Nog meer… even geduld !
Thibaut,CTO bij Poppy, is de aangewezen persoon om jullie alvast meer te vertellen 🤖📲👇🏼
🎙 THIBAUT, KAN JE ONS JE TEAM VOORSTELLEN?
Onze afdeling Product Engineering bestaat uit slechts 5 collega’s: Arnaud, Nordine, Simon, Wout en ikzelf. We zijn allemaal “fullstack ontwikkelaars”, wat betekent dat we allemaal delen van de mobiele app of van het platform erachter kunnen ontwikkelen. Daarnaast dragen allemaal meerdere hoeden, we houden ons bijvoorbeeld ook bezig met productbeheer 📲, datawetenschap 🧠 of zelfs interface-ontwerp. 👨🏻🎨
🎙 WANNEER EN WAAROM BESLOTEN JULLIE OM EEN 100% ZELFGEMAAKTE APPLICATIE TE BOUWEN?
Een jaar geleden realiseerden we ons dat we de limiet qua maatwerk hadden bereikt met de kant-en-klare oplossing die onze vorige app ons aanbood. Die oplossing zorgde ervoor dat POPPY gelanceerd werd, maar uiteindelijk wilden we zelf volledige controle over de product roadmap om beter aan de behoeften van onze gebruikers te voldoen en de efficiëntie te verbeteren.
🎙 WANNEER BEGONNEN JULLIE JUIST EN HOE VERLIEP DAT ?
We zijn precies 10 maanden geleden begonnen met een uiterst beperkte app. Het doel was om snel verder te kunnen bouwen vanuit een prototype waarmee je bijna vanaf het begin kon boeken en rijden. Van daaruit werkten we in "sprints" van 4 weken, waarbij elke iteratie nieuwe functies en verbeteringen met zich meebracht. Na 5 maanden hadden we een goed niveau van bruikbaarheid bereikt en brachten we de app intern uit, dus rond november 2020. In februari vroegen we enkele van onze meest actieve gebruikers om een preview-versie van de app te testen. We zijn aan de slag gegaan met de feedback die we hebben ontvangen door elke functie te verbeteren, te verfijnen of op te lossen. 🚀
🎙 WAT WAREN DE VOORNAAMSTE UITDAGINGEN EN WAT WAS DE IMPACT VAN COVID? HOE PASTEN JULLIE JE AAN?
Rond de tijd dat we aan de app begonnen te bouwen, werden er Covid lockdown maatregelen genomen. Omdat het team nog nieuw was, hebben we slechts 2 maanden samen op kantoor gewerkt. Dat was natuurlijk een beetje een domper voor de team spirit, maar ik denk dat we ons over het algemeen goed hebben aangepast om twee redenen:
een daarvan is dat we vaak een doorlopende call hebben via Slack, waar iedereen kan toekomen of vertrekken wanneer hij wil, en waardoor niemand er alleen voor staat. Ten tweede vereist coderen eigenlijk best wat focus en stilte. 🤝
🎙 WAT KUNNEN POPPY GEBRUIKERS VERWACHTEN VAN DE NIEUWE APP EN WAAR BEN JE MEEST TROTS OP?
De release van de nieuwe app is nog maar het begin. Het is in feite een schone lei van waaruit we kunnen vertrekken en de app heel vaak kunnen updaten om nieuwe functies te lanceren en bugfixes snel door te voeren. Ik ben het meest trots op het team dat veel intelligentie en moeite in dit avontuur heeft gestoken en op het hele POPPY asskicking-team in het algemeen, aangezien iedereen ons altijd zo goed mogelijk heeft gesteund door te testen, hun manier van werken aan te passen en de feedback van Poppy gebruikers met ons te delen.
🎙 WAT ZIJN DE PLANNEN VOOR DE KOMENDE WEKEN OF MAANDEN?
Er komt een fase waarin we de app nog verder stabiliseren. Zelfs met duizend bètatesters kun je niet anticiperen op alle problemen die kunnen optreden als er nog duizenden bijkomen. Ook hebben we het grote IOT-project waarbij we de hardware van onze wagens gaan vervangen door een betere oplossing die meer telematicagegevens en een nauwkeurigere gps-locatie oplevert. Tenslotte is er een groot deel van het werk dat niet met de gebruikers te maken heeft en dat we even opzij gezet hebben: backoffice-interfaces, monitoring van operaties, enz.📊
🎙 WAT ZOU JE NU ANDERS DOEN, ALS JE HET HAD GEWETEN?
In de vorige versies van de app gebeurde de verificatie steeds per mail. We besloten slechts last-minute dit te veranderen naar sms-authenticatie. Het had ons veel werk bespaard, als we dit vroeger hadden doorgevoerd. Mensen zijn gewoon gewend om zich op hun mobiel te authenticeren met hun telefoonnummer, net als op Whatsapp. Veel van onze gebruikers hebben niet eens een geconfigureerd e-mailaccount op hun telefoon. Ik wou dat we dat eerder hadden begrepen.
🎙 KAN JE AL EEN GEHEIMPJE VERKLAPPEN?
Laat ons zeggen dat fysieke tankkaarten in het handschoenkastje spoedig een ding uit het verleden worden 😉
Om dit GROTE nieuws te vieren, krijg je € 3 GRATIS Poppy credits met de code*: APPMAZING
*Code geldig tot en met 30/04/2021. Enkel in de nieuwe app.