🔢 Diverse vragen

Heeft Poppy business solutions of zakelijke accounts?

Poppy biedt zeker een oplossing voor bedrijveninclusief facturatie.

De grote voordelen aan Poppy for Business:

  • Beheer uw account via uw dashboard
  • Factuur voor uw boekhouding.
  • Gezamenlijke factuur voor verschillende werknemers
  • Mogelijkheid tot scheiding tussen privé en business trips
  • Geniet van zakelijke prijzen

Als je graag een zakelijk account wilt, stuur je een mailtje naar [email protected]📊

Zakelijke man met gsm in hand bij Poppy-wagen.

Wat moet ik doen als ik het Poppy-team wil bereiken?

Dat kan op verschillende manieren:

Telefonisch kan je ons 24/7 bereiken. Via chat en e-mail is dit enkel tijdens de kantooruren.

Hoe kan ik een nieuwe credit card aan mijn account koppelen?

Heb je een nieuwe kredietkaart? Dan kan je die zelf updaten in je profiel door via de app in het hamburgermenu links boven te klikken op ‘Accounts‘ en dan het potloodje te selecteren. Scroll vervolgens helemaal naar beneden en klik in de sectie ‘Betalingsgegevens‘ op ‘Bewerken‘. Daar kan je jouw vernieuwde kredietkaart veilig koppelen. 📲

Wat moet ik doen als mijn rijbewijs vervallen is? Wat als de vervaldatum van mijn credit card overschreden is?

Maak je geen zorgen! In geval van een vervallen rijbewijs stuur je ons gewoon een foto van de voor- en achterkant van je nieuwe rijbewijs naar [email protected] en dan vullen wij je profiel verder aan. ✍🏻

Is je kredietkaart vervallen? Dan kan je die zelf updaten in je profiel door via de app in het hamburgermenu links boven te klikken op ‘Accounts‘ en dan het potloodje te selecteren. Scroll vervolgens helemaal naar beneden en klik in de sectie ‘Betalingsgegevens‘ op ‘Bewerken‘. Daar kan je jouw vernieuwde kredietkaart veilig koppelen. 📲

Wat te doen bij gestolen of verloren rijbewijs, identiteitskaart, ID of paspoort?

Je kan je helaas niet registreren wanneer je niet over jouw rijbewijs of identiteitskaart beschikt. Een document van de politie met bewijs dat je jouw documenten verloren bent, volstaat niet. 👎🏻

Je zal moeten wachten tot je jouw officiële documenten ontvangen hebt om verder te gaan met je Poppy-registratie. ⏳

Indien je al je documenten hebt, kan jij je wel registreren zoals in dit filmpje. ⬇️

Heb je schrik dat iemand mogelijk een account met jouw gegevens probeert aan te maken? Normaal kan dit niet lukken aangezien de selfie niet overeen zal komen met de persoon. 🤳🏼

Je kan voor alle zekerheid wel een mailtje naar [email protected] sturen zodat wij alle toekomstige registraties met jouw gegevens automatisch weigeren tot jij nieuwe documenten hebt.

Heb je al een goedgekeurd Poppy-account? Dan hoef je niets te doen en kan je gewoon verder blijven rijden! 👊🏻

Ik ben mijn portefeuille of gsm verloren in de Poppy-wagen, wat moet ik nu met dit verlies doen?

Ben je iets vergeten in een Poppy-voertuig? Neem dan contact op met onze klantenservice op het gratis nummer + 32 3 283 62 62. Wij helpen je graag verder om verloren voorwerpen weer terug te vinden. 🔎

Poppy is echter niet aansprakelijk voor voorwerpen, die bij het beëindigen van de sessie in een wagen achtergelaten worden.

Is het toegelaten om te eten en te drinken in een Poppy-wagen?

Neen, je mag niets drinken of eten in de wagen. Dit kan plekken nalaten, ook al is dit niet jouw bedoeling. Dit omwille van het feit dat je de wagen deelt met anderen. Een ongelukje is snel gebeurd, dus beter voorkomen dan genezen. Niet eten of drinken in een Poppy-wagen dus. 🌭🚫

Ook het nuttigen van alcohol is ten strengste verboden, ook vóór je aan je Poppy-rit begint. Rij veilig en nuchter, zoals de Responsible Young Drivers. Daarom geven we je ook graag enkele voor onderweg mee.

Mag ik sigaretten roken in een Poppy?

Neeroken in een Poppy-wagen is strikt verboden aangezien je de wagen deelt met andere mensen. Daarom vragen we je niet te roken, zelfs niet met de deuren open en de ramen naar beneden. Elektronische sigaretten/vapers zijn eveneens niet toegelaten. 🚭

Op roken in de wagen staat een boete van 75 euro en dat staat met de volgende sticker duidelijk vermeld in de gsm-houders van alle wagens. 👮🏻‍♂️

Mag mijn huisdier mee in de wagen? Zijn honden of katten toegelaten in een Poppy? Mag een dier, een hond of een kat in een Poppy-wagen?

Huisdieren mogen mee, maar enkel onder één voorwaarde: ze moeten in een gesloten kooi en mogen dus niet vrij op de zetels noch vrij in de kofferbak zitten. 🛅

Mogen andere mensen op mijn Poppy-account rijden? Mag iemand anders mijn account gebruiken?

Je mag niemand anders met jouw account laten rijden, ook geen vrienden of familie.

Vrienden en familie mogen wel zelf met een Poppy rijden, maar dan moeten ze zich wel eerst zelf registreren op www.poppy.be of via de applicatie vooraleer ze met een Poppy-voertuigen mogen rijden.

Als jij een Poppy-account hebt, mogen er natuurlijk andere mensen als passagiers mee tijdens jouw rit met een wagen. Je mag een passagier meenemen op de Poppyscooter. Deze persoon moet ook wel altijd een helm dragen voor zijn/haar eigen veiligheid

Hoe kan ik mijn Poppy-account stopzetten?

Bij Poppy heb je eigenlijk geen contract. Je betaalt niets zo lang je Poppy ook niet gebruikt. 🙌🏻

Wil je toch je Poppy-account laten verwijderen? Dan dien je hiervoor een mailtje te sturen naar [email protected]. Wij zullen ervoor zorgen dat je account niet meer toegankelijk is en houden je gegevens nog gedurende 1 jaar bij. Dit doen we voor het geval dat er nog een boete zou binnenkomen die jij veroorzaakt hebt. Na 1 jaar worden al jouw gegevens verwijderd. 📧

Voordat je opzegt, denk er echter nog eens aan dat je zonder kosten klant kunt blijven, ook al zou je Poppy voor een bepaalde tijd niet willen gebruiken. Zolang je Poppy niet gebruikt, betaal je ook niets.

Er steekt een parkeerboete onder de ruitenwisser van mijn Poppy-wagen, wat moet ik nu doen?

Wanneer je bij je Poppy-wagen aankomt en je een parkeerboete op de voorruit vindt, dien je die in het handschoenenkastje te leggen.

We zouden het erg op prijs stellen mocht je een foto kunnen nemen van elke boete van de vorige reservering die je op de voorruit vindt. De foto mag doorgestuurd worden naar [email protected] Je bent niet verplicht een foto te sturen, maar het helpt ons wel de boetes voor onze wagens bij te houden. 📲

Poppy behandelt de parkeerboetes die je vindt vóór je vertrekt. Indien je een boete vindt, kan je jouw rit dus nog steeds normaal aanvatten. 🚗💨

Stappen de autonome voertuigen echter over op deelsystemen, zoals Poppy, dan zullen we werkelijk een daling in de files zien.

Tag: Divers

Load More