✈️ Luchthaven

Bij welke luchthavens kan ik een Poppy nemen of achterlaten?

Je vindt Poppy bij verschillende luchthavens:

  • Brussels Airport (Zaventem) – Ontdek ➡️ hier hoe je er naartoe gaat /vertrekt
  • Antwerp Airport (Deurne) – Ontdek ➡️ hier hoe je er naartoe gaat /vertrekt

🛫 Je kan een Poppy wagen nemen om naar deze luchthavens te gaan en je Poppy trip er beëindigen op de voor car sharing gereserveerde parkeerplaatsen.

🛬 Je kan in deze luchthavens ook een Poppy auto nemen om er mee naar een Poppy zone te rijden.

Popy rekent een extra luchthaven parkingkost, hier vind je de tarieven.

 

Wat moet ik doen als ik toekom of vertrek op Antwerp Airport?

Met een Poppy heb je toegang tot de parking Indigo van Antwerp Airport (Deurne)

  1. Volg de borden die Indigo Premium Parking 🅿️ aanduiden
  2. Aan de slagboom heb je geen parkingticket nodig, er is nummerplaatherkenning.
  3. Parkeer of vind je Poppy naast het Vélo station.

De verschillende tarieven voor luchthavenparkings

Poppy rekent een extra parkingkost aan op de luchthavens van Brussel en Antwerpen.

Deze extra kost hangt af van je bestemming en de plaats waar je vandaan komt:

  • Brussels 🔁 Brussels Airport : 10 euro
  • Antwerp 🔁 Brussels Airport : 15 euro
  • Antwerp 🔁 Antwerp Airport : 10 euro
  • Brussels 🔁 Antwerp Airport : 15 euro 

Deze extra kost is nog steeds laag in vergelijking met andere vervoersmogelijkheden. Vooral wanneer je in groep reist, is Poppy een goedkoop en zorgeloos alternatief. Je hoeft je vrienden of familie niet meer te vragen je weg te brengen of op te halen of te zoeken naar andere oplossingen.

Wat moet ik doen bij aankomst of vertrek van de parking van Brussels Airport?

Naar Brussels Airport (Zaventem) 🛫

Volg deze stappen om de Poppy-parkeerplaatsen te vinden als je toekomt op de luchthaven:

  1. Volg de welkomstborden van luchthaven Zaventem vanaf de afslag van de autosnelweg E40: hou links aan richting ‘P1‘ en ‘P1 VIP‘ ✈️
  2. Rij binnen bij de linkse slagbomen ‘P1 – Front Parking‘ 🚧
  3. Hou de Interparking-kaart tegen gele betaalterminal om binnen te rijden. Indien dit geen toegang geeft, een neem je een ticket en laat je dat nadien in de wagen laten liggen 💳
  4. Volg dan het bord ‘P1 Fast Zone Level 3‘ 🔜
  5. Eenmaal aangekomen in het midden van de parking, rij voorbij ‘Fast Zone Level 1‘ en ga links de ramp op naar de derde verdieping 🚗
  6. Rij onder het teken ‘P1 Fast Zone Level 3‘ binnen door dezelfde Interparking-kaart tegen de gele betaalterminal te houden 💳
  7. Parkeer de wagen op een van de aangegeven car sharing parkeerplaatsen. 🅿️

Van Brussels Airport (Zaventem) 🛫

Zodra je geland bent, kan je een Poppy-wagen nemen om terug te komen naar Antwerpen of Brussel. Zo rij je buiten als je vertrekt vanuit de luchthaven:

  1. Neem de gereserveerde Poppy-wagen en kijk na of er een Interparking-kaart in zit.
  2. Volg de borden ‘Exit‘ 🔚
  3. Rij de wagen buiten door de Interparking-kaart tegen de gele betaalterminal te houden 💳
  4. Volg de ramp naar beneden tot je op niveau 0 uitkomt ⤵️
  5. Deze uitgang leidt jou naar de slagbomen 🚧
  6. Kies een van de 3 slagbomen gemarkeerd voor ‘Exit P1‘. Exit ‘VIP’ zal niet werken met onze Interparking-kaart 🚗
  7. Rijd de wagen buiten door de Interparking-kaart tegen de gele betaalterminal te houden 💳
  8. Je bent vertrokken! 👋

1️⃣ Wat is Poppy?

Waarom is Poppy beter dan de rest of andere autodeelplatformen?

Poppy heeft in tegenstelling tot andere autodeelplatformen een heel aantal voordelen:

  • 3 soorten voertuigen op één platform: auto’s, scooters en scooters 🚗🛵🛴
  • Geen vaste staanplaatsen, laat de Poppy-wagen gratis achter op elke publieke parkeerplaats in de homezone van Antwerpen en Brussel.
  • Geen abonnementskosten.
  • Geen instapkosten.
  • Geen waarborg.
  • We hebben niet enkel wagens, maar ook scooters en dat op hetzelfde platform.
  • Snel ingeschreven.
  • Instant reservering.
  • All-inclusive tarief

Wat moet ik doen om met Poppy te rijden?

Poppy werkt met een gratis applicatie die je kan installeren op jouw smartphone. Die kan je downloaden via de App Store (iOS) en Google Play Store (Android)Registreer je volledig gratis en volg dan de volgende stappen.

Hoe rijd je met Poppy?

1. Kies de een voertuig die je op dat moment nodig hebt via de mobiele applicatie van Poppy.

2. Wandel naar je gereserveerde voertuig en open de deuren van de wagen of start de scooter of step met de mobiele applicatie.

3. Zet je, doe je gordel om of zet je helm op en rijden maar!

4. Parkeer achteraf je voertuig binnen de Poppy-zones in Antwerpen en Brussel.

5. Beëindig jouw rit en betaal eenvoudig per minuut via de applicatie. De betaling gebeurt volledig automatisch via de kredietkaart die je aan jouw account gekoppeld hebt en hoef jij niets voor te doen. Je krijgt achteraf een duidelijk overzicht van je rit per mail. 📧

6. Herhaal!

Poppy-voertuigen vind je in Antwerpen en Brussel in de Poppy-homezones. Gebruik onze handige app om een wagen bij jou in de buurt te zoeken en boek in slechts enkele tikken.

Voertuigen kunnen tot 15 minuten kosteloos vooraf geboekt worden. Als je in die tijd nog van idee verandert, kan je het voertuig gratis annuleren. Aan het begin van de rit ontgrendel je de Poppy door onze app te gebruiken. Je kan overal in België naartoe rijden met een wagen, zolang je jouw Poppy na jouw rit in de homezone terugbrengt.

Je betaalt enkel en alleen voor de rit die je gemaakt hebt. Als je jouw voertuig wil parkeren, maar de rit niet wil beëindigen, kan je een ‘stopover’ of tussenstop maken. Je kan zowel binnen als buiten de Poppy-homezones een tussenstop maken.

Wat is autodelen?

Poppy is een free-floating auto- en scooterdeelplatform in Antwerpen en Brussel.

Via de Poppy-applicatie kies je een voertuig dat je dan nodig hebt op basis van jouw specifieke wensen. Op deze manier heb je altijd een voertuig in de buurt op maximum 10 minuten wandelafstand🚶🏻‍♂️

Poppy now offers electric kick scooters, electric scooters and eco-friendly cars in one unique app!

 

Bij Poppy hoef je geen instapkosten/waarborg te betalen. Je betaalt enkel en alleen voor het gebruik van het Poppy-voertuig. 🎉

Als je klaar bent met je rit, kan je de wagen gratis parkeren in de Poppy-zonen in Antwerpen en Brussel. Na de rit, betaal je automatisch het bedrag via de ingegeven kredietkaart. Je vindt al onze prijzen hier. 💳

Jouw Poppy, jouw vrijheid, jouw keuze! 🚗🛵🛴

2️⃣ Mijn inschrijving

Wat heb ik nodig om een Poppy-account aan te maken?

Wij hebben een kleurenkopie van de voor- en achterkant van zowel je identiteitskaart als je rijbewijs (uit de Europees Economische Ruimte (EER)) nodig. Zowel papieren als elektronische rijbewijzen worden goedgekeurd.

We vragen je om een selfie te nemen met jouw identiteitskaart in de hand zodat we zeker zijn dat jij de rechtmatige eigenaar bent. Persoonlijke gegevens dienen vervolgens ingevuld te worden.

Daarnaast vul je ook nog jouw kredietkaartgegevens in. Je moet in het bezit zijn van een kredietkaart.

Je dient dit allemaal tijdens je registratie door te sturen. Registreren kan je hier doen. Heb je hulp nodig bij de registratie? Dan kan je hier terecht.

Help! Ik kan geen account aanmaken, wat kan ik doen?

Oops, dan loopt er iets fout! Aangezien elke situatie anders is en we niet weten wat jouw specifiek probleem is, vragen we je live contact met ons op te nemen. Je kan ons aanspreken via de live chat via het rode bolletje rechts onderaan op de website of neem contact met ons op via [email protected] of op het nummer + 32 3 283 62 62.

Voor je dat doet, bekijk je best even ons registratiefilmpje. Dat filmpje loodst je gemakkelijk door de procedure. 🎦

Na het inschrijven krijg ik geen bevestigingsmail, wat nu?

Dit kan helaas voorkomen. Bekijk daarom ook even jouw ongewenste mail (spam) of reclamemap. Indien je dan nog geen e-mail ontvangen hebt, neem je best contact met ons op via [email protected] of via het nummer + 32 3 283 62 62. Mogelijk is er een foutje in je e-mailadres geslopen, maar dat lossen we snel op! 🚀

Wat moet je hebben om te kunnen registreren?

Om geschikt bevonden te worden, moet je:

  • Minstens 18 jaar oud zijn.
  • Minstens 24 maanden in het bezit zijn van jouw definitief rijbewijs.
  • Niet meer dan twee ongelukken in fout hebben gehad in de voorbije 5 jaren.
  • Nooit geweigerd zijn bij een verzekeraar.
  • Geen verleden hebben van rijden onder invloed van alcohol of drugs.

Je vindt al onze Algemene Voorwaarden hier.

Voldoe je aan alle voorwaarden en wil jij je graag registreren, maar heb je wat hulp nodig? Bekijk het onderstaande filmpje of lees dit FAQ-artikel. ⬅️

Wat moet ik doen om een account aan te maken?

Simpel! Volg gewoon het onderstaande stappenplan of bekijk dit handige registratiefilmpje. 👀

3️⃣ Mijn Poppy-account

Help! Ik krijg geen sms met daarin mijn persoonlijke code.

Oops! Dat kan helaas héél af en toe voorvallen. Wij vragen om je gsm-nummer via die code te verifiëren zodat we zeker zijn dat jij echt de persoon bent die het account aanmaakt.

Indien je de code niet ontvangt, dien je even contact met ons op te nemen en ons je gsm-nummer te geven. Je kan dit op verschillende manieren doen, maar de gemakkelijkste en snelste manier zal via een chatberichtje zijn.

Je kan met ons chatten via het rode bolletje rechts onderaan deze website, of je kan ons via e-mail bereiken via [email protected] of telefonisch op het nummer +32 3 283 62 62. 🔴

Wij bellen je dan op zodra we jouw code gegenereerd hebben om je jouw sms-verificatie mee te delen. 📞

Kan ik een overzicht krijgen van alle ritten die ik gemaakt heb bij Poppy?

Je kan alle gereden ritten bekijken door in het hamburgermenu linksboven in de app te klikken op ‘Mijn afschrift‘. Vervolgens moet je op de grijze balk met de datum klikken om al je ritten van die maand te zien. 📲

Let wel op: ritten worden pas de volgende dag toegevoegd aan ‘Mijn afschrift’. Dit afschrift is niet geldig als factuur. Wens je graag een factuur van je ritten te ontvangen? Dan dien je een zakelijk account aan te maken. 💼

Na elke rit met Poppy krijg je trouwens een automatische e-mail met daarin overzicht van die specifieke rit, dus in je mailbox vind je ook een overzicht van al je ritten indien je onze mails bijhoudt (en ze niet in spam belanden). 📧

Dan beland je op de volgende pagina en kan je de volgende stappen volgen:

  1. Kies de maand en het jaar waarvan je jouw afschrift wil zien.
  2. Klik op ‘Ga door’.
  3. Klik op de grijze balk met de maand in en je afschrift zal voor je verschijnen. 🙌🏻

Hoe kan ik een promo code toevoegen?

Je kan je Poppy credits in je app raadplegen, onder de tab « Gratis rijminuten ». 📲

Hoe voeg ik een promo code toe ? 💸 
Nog steeds onder de tab « Gratis rijminuten » in je app kan je een promo code inwisselen. De credits verschijnen dan meteen in je lijst met « beschikbare gratis credits »

 

Bij Poppy willen we op veilig spelen, een stapje verder gaan en kiezen voor een 2-factor-authenticatie om onze app volledig te beveiligen.

Hoe werkt dat precies? 🤔
Eens je de app weer opent, zal je per sms een code ontvangen, die je slechts één keer in de app hoeft in te geven. Zo voorkomen we dat iemand anders jouw account kan gebruiken op een ander toestel. 📲

Wat als je van telefoon verandert of de Poppy app herinstalleert? Dan zal je deze procedure opnieuw moeten doorlopen. 🔄

4️⃣ Poppy Gebruik

Waar kan ik de Poppy-wagens en Poppy-scooters vinden? Wat is de homezone?

De homezone is het gebied waar alle Poppy-voertuigen verspreid staan, klaar voor gebruik. Dit is ook het gebied, waar je na jouw rit, het voertuig terug moet zetten. De Poppy-homezone strekt zich uit over de Antwerpse en Brusselse gemeenten die je op de kaart onderaan dit artikel kan zien. 👀

Zodra je je wagen opgepikt hebt, rijd je naar waar je wil binnen België, zolang je de wagen aan het einde van de rit maar terug brengt naar de Poppy-homezone. 📍

Parkeer de wagen steeds op een wettelijke parkeerplaats, zowel binnen als buiten de Poppy-homezone of super simpel in de toegestane Interparkings.

Poppy-scooters en steps dienen altijd in de homezone te blijven. Hoe onze scooters werken lees je hier. 🛵

Wat kan ik allemaal in een Poppy-wagen vinden?

In onze Poppy wagens vind je de volgende items:

  • Gsm-houder
  • Oplaadkabels voor gsm (lightning, micro-USB en USB-C)
  • Laadkaart van Blue Corner bij Volkswagen e-Golf
  • Laadkabels bij Volkswagen e-Golf (paalladers)
  • Interparking-kaart (achter de zonneklep)
  • Fluovestjes in de kofferbak
  • EHBO-doos en gereedschap
  • Brandblusapparaat (bij voeten passagier)
  • Contactinfokaart van Poppy (op achterkant handleiding)
  • Aanrijdingsformulier (in handschoenenkastje)
  • Verzekeringspapieren (in handschoenenkastje)
  • Inschrijvingsbewijs (kentekenbewijs, in handschoenenkastje)
  • Gelijkvormigheidsattest (in handschoenenkastje)

Je vindt de Interparking-kaart voor de toegestane ondergrondse parkings van Interparking in de zijdeur van de bestuurder. ⬆️

Tag: Gebruik

Deze puntjes vereisen extra aandacht bij het beëindigen van een rit bij Poppy.

  • Zijn de ramen gesloten?
  • Zijn alle lichten uit?* 💡
  • Ben ik geen persoonlijke bezittingen vergeten in de wagen? (Poppy is niet verantwoordelijk voor verlies of diefstal van persoonlijke bezittingen.)
  • Is de wagen vanbinnen proper? (Geen afval achterlaten!)
  • Staat de versnellingspook in ‘P’-stand?
  • Staat de motor af?
  • Is er schade aan de wagen? Meld dit dan telefonisch via het nummer + 32 3 283 62 62 of via e-mail naar [email protected]. 📞📧
  • Is de wagen gesloten? 🔑

*Indien de buitenlichten op ‘automatisch’ staan, gaan ze pas uit wanneer je de rit via de app beëindigt en de wagen op slot gaat. Gaan de lichten nog niet uit? Boek de wagen even opnieuw en zet de lichten uit door de lichtknop links achter/onder het stuur op automatisch of uit te draaien. 💡

Zijn de lichten vanbinnen nog aan na het beëindigen van de rit? Dan moet je die ook even handmatig uitzetten door op het knopje aan het plafond van de wagen in te drukken.

Parkeren in Antwerpen: man loopt weg bij een Rode Volkswagen e-Golf van Poppy.

Mag ik met een Poppy buiten België rijden?

Nee, je mag met een Poppy niet in het buitenland rijden. Poppy is alleen te gebruiken binnen België. 🇧🇪

Met een Poppy-wagen mag je doorheen heel België rijden. Je dient de wagen achteraf wel terug in de Antwerpse homezone terug te parkeren.

 

Waar haal ik de sleutel van de wagen op?

Poppy werkt meestal met keyless-systemen. Dit wil zeggen dat er geen sleutels aanwezig zijn omdat de wagens uitgerust zijn met een start/stop-systeem en de scooters vanzelf aanschieten zodra je ze opent via de app. 📲

Er zijn wel een paar wagens (negen Volkswagen e-Golfs, de SEAT Mii and Skoda Citigo om precies te zijn) die beschikken over een fysieke sleutel.

Lesley toont je hoe je de wagen start zonder sleutels. ⬇️

Tag: Gebruik

Wat doet de ‘mode’-knop van de VW e-Golf?

De Volkswagen e-Golf kan je in drie verschillende modi zetten: normal, eco en eco+. ♻️ Die kan je wijzigen via de ‘Mode’-knop.

Hoe werkt die knop nu juist?

  • Normal 🚗 dit is de standaard modus van de wagen waarmee je het meest gaat verbruiken.
  • Eco 🌱 dit is de gebruiksvriendelijke stand, hiermee gaat de wagen niet op volle toeren werken en dus minder verbruiken. Ook de klimaatregelaar zal beperkter kunnen worden bediend.
  • Eco+ ♻️ In deze stand verbruik je echt het minst en ga je minder vlot kunnen optrekken, ideaal voor in de file! Ook de klimaatregelaar is dan volledig uitgeschakeld.

Ook de pook kan je van ‘D‘ naar ‘B‘ (battery) zetten om nog meer batterij te besparen. Dit doe je door nog een extra tikje naar achter te trekken met de pook. In de ‘B’-stand gaat de wagen automatisch licht afremmen als je de gas loslaat. Door de wrijving van de remmen zal de wagen dan ook weer terug een beetje opladen. 🔋

Tag: Gebruik

Hoe werkt de GPS van de VW e-Golf?

Weet je soms niet hoe al de snufjes werken in de Volkswagen e-Golf? Het navigatiesysteem is één van deze handige snufjes in de wagen. 📍

Maar hoe gebruik je deze interne navigatie nu juist?

  • Druk op linksboven op het dashboard op ‘Menu‘ en selecteer vervolgens ‘Navigatie‘ 🧭
  • Je kan door middel van het touchscreen in- en uitzoomen (respectievelijk door je duim en wijsvinger uit elkaar drijven en je duim en wijsvinger naar elkaar te brengen) op de kaart en je gewenste reisdoel eventueel zo ook aanklikken om de route te starten. 🗺
  • Indien je je bestemming manueel wil ingeven, druk je op ‘Nieuw reisdoel‘. 👈
  • Vul de straatnaam en eventueel het huisnummer in. 🏡
  • Kies je bestemming uit de lijst. 📍
  • Je route wordt nu berekend en vervolgens kan je kiezen uit drie manieren om op je bestemming te geraken: de meest ecologische route, de snelste route en de kortste route. 🚗
  • Wil je de navigatie vroegtijdig stopzetten? Klik dan links onder op ‘Route’ en op ‘Routebegeleiding stoppen’. ❌

Ziezo, je route is ingesteld en je kan vertrekken! Voorzichtig op de boan hé! 👊

Tag: Gebruik

Kan ik het stuur van de Poppy-wagen anders instellen?

Aangezien zowel grotere als kleinere mensen met Poppy-wagens rijden, zou het wel eens kunnen dat niet alles op jouw maat ingesteld staat om jou een vlotte rijervaring te bezorgen. 🚗
Zo kan je bijvoorbeeld het stuur verzetten zodat dat perfect staat voor jouw grootte. 👨‍👦 Zo doe je dat:

  • Links onderaan het stuur kan je een hendel vinden 🚗
  • Trek die hendel omlaag ⤵️
  • Verzet je stuur naar hoe jij dit wenst, dit kan zowel horizontaal ↔️ als verticaal ↕️
  • Als het stuur in de juiste positie staat, trek de hendel weer omhoog zodat het stuur terug vast staat ⤴️
Tag: Gebruik

Waarom wil mijn wagen niet starten?

Dat kan omwille van meerdere redenen voorkomen:

  • Heb je de wagen succesvol kunnen starten? Bij de Audi hoor je dan de motor en bij de e-Golf heb je een geluidje gehoord. Dat geluidje kan je in dit filmpje ontdekken. 🔊
  • Staat de automatische versnellingsbak in de juiste stand (D) om te rijden?
  • Is de batterij voldoende opgeladen of heb je nog voldoende brandstof?
  • Staat de elektronische handrem af? ⬇️

Indien het streepje boven de P oranje oplicht, staat de handrem nog aan. Je kan hem afzetten door het knopje naar beneden te duwen. ⬇️

In dit filmpje zie je hoe Poppy werkt en of je geen zaken over het hoofd gezien hebt. 👀

Indien je de wagen toch niet aan de gang krijgt, mag je altijd contact met ons opnemen via het nummer + 32 3 283 62 62. 📞

Tag: Gebruik

Wat moet ik doen om een wagen of scooter te reserveren?

Je kan tot een kwartier voor je wil vertrekken kosteloos een Poppy-voertuig boeken. Dit doe je door je in te loggen op de Poppy-app en het voertuig te selecteren dat je wil. Klik vervolgens onderaan op ‘Boek dit voertuig‘. Het voertuig is dan een kwartier voor jou gereserveerd en niemand anders kan er dan mee weggaan.

Hoe open ik een Poppy?

Je kan de app gebruiken om een geboekte Poppy te openen. Klik op ‘Openen’ in de app en voilà! De wagen opent automatisch en de scooter start vanzelf indien jij je in een straal van 300 meter van het voertuig bevindt.

Hoe begin ik mijn rit?

Je begint je rit zodra je het voertuig ontgrendelt met de app.

Hoe beëindig ik mijn rit? 

Zodra je een geldige plaats gevonden hebt om je voertuig terug te brengen in de Poppy-zone, kan je je rit eindigen. Het enige wat je moet doen in de applicatie is klikken op ‘Rit beëindigen‘.

Doe dit pas wanneer je de motor afgezet hebt, alle ramen en deuren gesloten hebt en jijzelf uit de wagen bent, want dan sluit het voertuig zich vanzelf af. Bij de scooter klik je pas op ‘Rit beëindigen’ zodra je de helm terug in de kofferbak gestoken hebt en die goed toegedrukt hebt. 🛵

Mijn mobiele applicatie op mijn gsm werkt niet (goed), wat kan ik doen?

We voeren vaak updates uit aan onze app om onze dienst te verbeteren en gebruiksvriendelijker te maken. Je kan best eens kijken of er geen updates klaar staan in de App Store of de Google Play Store. 📱

Daarnaast is het belangrijk dat je verbonden bent met het internet en en activeer de Bluetooth

Indien je een fout ervaart in de applicatie, kan je eerst eens proberen je uit te loggen, de app te sluiten en ook jouw gsm even af te zetten en terug op te zettenHeropen de app en log je terug in om het opnieuw te proberen.

Indien al de bovenstaande informatie niet werkt, mag je contact opnemen met ons via [email protected] of via het nummer + 32 3 283 62 62. 📞

Ik vind mijn Poppy-wagen niet op de juiste locatie.

Er kunnen twee oorzaken aan dit probleem liggen.

  • Het kan zijn dat onze gps-lokalisatie niet 100 procent accuraat is. Zoek daarom even verder in de omringende straten. 👀
  • In een illegaler en minder voorkomend geval heeft de vorige gebruiker de wagen in zijn eigen garage geparkeerd. Dit is absoluut verboden, maar hier kan je dan weinig aan doen. Een ander voertuig nemen is hier de boodschap.

Neem in beide gevallen contact op met onze klantenservice op het nummer + 32 3 283 62 62. Wij wijzen je dan de weg naar een ander voertuig. 📲

Ben ik verantwoordelijk voor het poetsen van de wagen?

Neewij zorgen ervoor dat de wagens gepoetst en proper zijn. 🙌🏻

We verwachten wel dat je de wagen proper achterlaat. Indien je wagen toch vuil is, mag je dit melden aan het Poppy-team door een foto te sturen via e-mail naar [email protected], via een chatbericht op onze website of dit in de app aan te geven. 📧

Indien je rommel in de wagen achterlaat of de (binnenkant van de) wagen extreem bevuilt (zoals vlekken van eten of hondenhaar), kunnen wij de poetskosten wel aan jou doorrekenen. Dit zal je dan 75 euro kosten, dus laat je wagen steeds proper achter!

Het Poppy-team heeft dagelijks werknemers op de baan om wagens schoon te houden.
Het Poppy-team heeft dagelijks werknemers op de baan om wagens schoon te houden.

Hoelang mag ik een Poppy in mijn bezit hebben?

Je kan een Poppy-wagen voor maximum opeenvolgende 2 dagen (48 uur) gebruiken in Antwerpen en niet langer. Je moet de wagen na de rit natuurlijk terugbrengen naar de homezone in Antwerpen. In Brussel moet je de wagen na 24 uur terug in de homezone parkeren.

Een Poppy-scooter mag je maximaal 24 uur in je bezit hebben. ⏰

Je kan na de maximumperiode uiteraard meteen opnieuw een ander Poppy-voertuig boeken.



Poppy-header

Waar mag je met een Poppy overal rijden?

Je kan overal in België met een Poppy-wagen rijden. Je dient de Poppy-wagen wel steeds op te halen en terug af te zetten in de Poppy-zone. Die zone vind je terug in onze applicatie. Hou er wel rekening mee dat als je buiten de Poppy-zone rijdt, je de rit niet kan beëindigen. 🇧🇪

Poppy-scooters en steps mogen enkel binnen de Poppy-zone rijden. 🛵🛴

⚠️ Wees voorzichtig, de zones zijn verschillend afhankelijk van het type voertuig. U kunt de specifieke zones vinden in onze app wanneer u op een bepaald voertuig klikt.

5️⃣ Poppy-Auto's

Op het dashboard van de Audi A3 g-tron verschijnt het bericht of de waarschuwing dat ik naar het dichtstbijzijnde tankstation moet rijden.

Er is heel wat verwarring door de automatische melding van de Audi A3 g-tron wanneer de Compressed Natural Gas (CNG, ofte aardgas) op is. Er wordt dan gevraagd om naar het dichtstbijzijnde tankstation te rijden om de CNG bij te vullen.

Voor je panikeert en een andere wagen neemt, kijk je best eerst even of je niet nog op benzine (E10) verder kan rijden. De Audi heeft namelijk 2 tanks: eentje voor CNG en eentje voor benzine (zoals op de afbeelding in dit artikel). Hij rijdt steeds eerst op de meest milieuvriendelijke manier, wat aardgas is. ♻️

Zodra de CNG (bijna) op is, ga je dus de melding krijgen dat je moet gaan tanken. Echter kan je met een volle benzinetank nog meer dan 600 km afleggen. Je kan beide tanks zien op het dashboard achter het stuur.

De groene, linkse meter is die van de CNG en de witte, rechtse meter is die van de benzine. Als je ziet dat je nog voldoende kilometers op benzine kan afleggen, kan je gewoon rustig jouw rit aanvangen of verderzetten. 💚

Is de benzinetank ook leeg en moet je toch tanken? Dan kan je ervoor kiezen om -als jij je in de homezone bevindt- de wagen regulier te parkeren en over te stappen op een ander voertuig of je kan zelf gaan tanken. Wij betalen jou het betaalde bedrag integraal terug en geven je gratis rijminuten om het stilstaan te compenseren. De tankprocedure vind je hier. ⬅️

Wat moet ik doen om een volledig elektrische Volkswagen e-Golf op te laden?

Wij laden alle Volkswagen e-Golfs voor jou op, maar moest het toch voorvallen dat je de wagen moet opladen, volg dan deze stappen:

  • Parkeer de wagen aan een oplaadpaal.
  • Zet de motor af, maar beëindig de rit nog niet.
  • Neem de kabel uit de koffer en steek die in de wagen en in de oplaadpaal. 🔌
  • Betaal met de oplaadkaart en steek die terug in de wagen.*
  • Je krijgt de melding op het dashboard dat de wagen aan het opladen is.
  • Beëindig je rit of doe een stopover zodat de kabel vast komt te zitten.

In onze blog vind je een veel gedetailleerdere handelingenlijst én een super handig en kort filmpje dat toont hoe het moet! ⚡️

⚠️ Let op! Afhankelijk van het soort lader dat je gebruikt, varieert de tijd dat je de wagen moet opladen, maar reken zeker op een 4 à 5 uur voor de wagen via een AC-laadpaal (zoals in het filmpje) volledig opgeladen is.

*De oplaadkaart vind je terug in het handschoenenkastje. Indien er problemen zijn, bel je naar onze klantendienst: + 32 3 283 62 62.

Is het tanken of het opladen van de wagen in de prijs inbegrepen?

Je hoeft zelf de Poppy-wagen niet gaan tanken of gaan opladen, dit doen wij voor jou! Enkel wanneer je wagen nog minder dan 10 km kan afleggen (dit kan je aflezen op het dashboard van de wagen) ben je verplicht om de wagen bij te tanken of op te laden (op onze kosten).

Elektrisch laden

Met welke auto’s kan ik rijden?

De Poppy vloot telt 4 modellen :

  • SEAT IBIZA 
    • CNG model: CNG/Benzine 🤖
    • Toegelaten steden: Antwerpen & Brussel
    • Meer informatie over de Seat Ibiza ➡️ hier
  • SEAT MII
    • Electrisch model (100%) ⚡️
    • Toegelaten stad: Antwerpen
    • Meer informatie over de Seat Mii ➡️ hier
  • OPEL CORSA
    • Benzine model (E10) ⛽️
    • Toegelaten stad: Brussel
    • Meer informatie over de Opel Corsa ➡️ here
  • SPOEDIG

Alles wat ik dien te weten over de OPEL Corsa: kenmerken, hoe te starten, ….

De OPEL Corsa rijdt op benzine (E10-95).

⛽️ Benzine model
🕹 Automatische versnellingsbak (Lees hier hoe je daarmee rijdt)
🛣 550 km autonomie
🚗 125 wagens – model OPEL CORSA

⚠️ De OPEL Corsa mag de Brusselse Poppy zone niet verlaten. Kies voor onze SEAT Ibiza voor verplaatsingen buiten de Brusselse Poppy zone.

Alles wat ik dien te weten over de SEAT Mii: kenmerken, hoe te starten, ….

De SEAT Mii is een 100% electrische wagen ⚡️ die je in de straten van Antwerpen zal spotten. Ideaal voor verplaatsingen in de stad.

⚡️ Eletrisch model
🕹 Automatische versnellingsbak (Lees hier hoe je daarmee rijdt)
🔑 Sleutel in het handschoenvakje
🛣 265 km autonomie
🚗 50 wagens – model SEAT Mii

⚠️ De SEAT Mii mag de Antwerpse Poppy zone niet verlaten. Kies voor onze SEAT Ibiza voor verplaatsingen buiten de Antwerpse Poppy zone.

 

Hoe start ik de SEAT Mii ? 

  • Neem de sleutel uit het handschoenvakje
  • Mettre le contact
  • Appuyer sur le frein et tourner la clé vers le haut
  • Enlever la vitesse « P » (pour parking)

Hoe stop ik mijn sessie met de SEAT Mii ? 

  • Houd de rem ingedrukt
  • Zet de versnellingspook op stand « P » (voor « Parking »)
  • Draai de sleutel naar beneden
  • Plaats de sleutel weer op zijn plaats terug ⚠️ (anders zal je de auto in je app niet kunnen afsluiten)
  • Stap uit, en sluit je sessie af in je app

Alles wat ik dien te weten over de SEAT Ibiza: kenmerken, hoe te starten, ….

De SEAT Ibiza is een CNG model met twee tanks: half benzine – half CNG (Compressed Natural Gas). Een geschikt model om inter-city te reizen tussen Brussel en Antwerpen. Ideaal voor langere trips!

In je IBIZA vind je een telefoonfhouder, een scherm met CarPlay, Bluetooth, en een laadkabel voor je telefoon.

🤖 CNG model
🕹 Handmatige versnellingsbak
🛣 350 km autonomie
🚗 275 wagens – model SEAT IBIZA

 

Hoe start ik de Seat Ibiza? 🔛

Om de motor te starten, doe je het volgende:

  • Zet de versnellingspook in « neutraal »
  • Houd de koppelings- en rempedaal beiden ingedrukt
  • Klik op de “Start Engine”- knop

 

Hoe zet ik de Ibiza in achteruit? 🕹

Om achteruit te rijden, moet je de versnellingspook indrukken en naar links omhoog duwen. Als je de pook niet indrukt, zit je in de eerste versnelling in plaats van in de achteruit. De achteruit versnelling bevindt zich linksboven.

 

Heeft de Ibiza parkeersensoren? 🚨

Ja, voor- en achteraan 👊

Moet ik voor de benzine, het gas of de brandstof betalen bij een Poppy-wagen?

Wij zorgen er steeds voor dat de wagen volledig getankt is. Dat zit dus inbegrepen in de prijs, maar indien je een lange rit zou willen maken, kan het voorvallen dat je zelf moet gaan tanken.

Je schiet dan zelf de brandstof voormaakt een foto van het kassaticket en stuurt dat door naar [email protected]. Wij betalen dit bedrag integraal en zo snel mogelijk terug. 🙌🏻

Maar maak je geen zorgen, ook tussen onze verschillende klanten zorgen we ervoor dat de wagen getankt wordt. 😉

Hoe kan ik een oplaadkabel uit een volledig elektrische Volkswagen e-Golf van Poppy trekken?

Indien de oplaadkabel van de wagen nog insteekt in de oplaadpaal, dien je de volgende stappen te ondernemen:

  • Eerst open je de wagen via de app. 📲
  • Indien je nog niet door hebt dat de kabel insteekt, krijg je hiervan een melding op het dashboard wanneer je de wagen probeert te starten.
  • Je trekt vervolgens de oplaadkabel uit en steekt die in de kofferbak.*
  • Daarna doe je het klepje van de oplaadkabel dicht.
  • En rijden maar! 🚗💨

*Het zou kunnen dat wanneer de oplaadkabel insteekt, je eerst op het vergrendelknopje in de deur van de bestuurder moet klikken en daarna op het ontgrendelknopje. Dan komt de stekker normaal meteen los en kan je hem eruit trekken. ⬇️

Indien je last hebt om de kabel uit de laadpaal te halen, moet je soms de kabel er even terug induwen alvorens eruit te trekken. Het kan ook wel zijn dat je af en toe wat kracht moet zetten om de kabel los te krijgen. 💪

In dit filmpje wordt het (oplaad)proces kort en duidelijk uitgelegd. ⚡️

Hoe werkt een wagen op automatique of automatiek?

Met een automatische versnellingsbak rijden lijkt op het eerste gezicht moeilijk, maar als je het eenmaal door hebt, is het o zo handig! 🙌🏻

Druk op de rem en houd het klepje van de pook ingedrukt wanneer je wisselt van stand. Let op! Gebruik enkel je rechtse voet: zowel om te rijden, te remmen als te wisselen van standVerwissel enkel van stand wanneer de wagen stilstaat. 🚗

  • P = Parking: in P zetten wanneer de wagen geparkeerd is.*
  • R = Reverse: om achteruit te rijden.
  • N = Neutraal: niet gebruiken.
  • D = Drive: om vooruit te rijden.
  • (B = Batteryenkel bij e-Golf om actief op de batterij te remmen en zo energie te regenereren.)

*Zet na je rit de versnelling altijd op “P” en beëindig je rit. Als je dit niet doet, gaan de deuren niet sluiten.

In dit kort en duidelijk filmpje zie je wat de verschillende standen doen. 🎬

6️⃣ Poppy-Scooters

Hoe boek, reserveer en open ik mijn scooter? Wat moet ik doen om mijn rit te starten en hoe beëindig ik mijn sessie?

Hoe boek ik een Poppy-scooter?

Op de app kan je via de knop rechtsboven filteren op scooters (niet verplicht). Selecteer de scooter die je wil en klik op ‘Boek dit voertuig‘. 📲

Hoe open ik een Poppy?

Je dient de app te gebruiken om een geboekte Poppy te openen. Klik op ‘Ontgrendelen’ in de app en voilà! Door op de rode knop achteraan de kofferbak te drukken, ontgrendel je de kofferbak. Kies een helm die je past (verplicht). Druk op groene knop aan de rechterkant van het stuur en rijden maar!

Two persons on a Poppy scooter

 

Hoe begin ik mijn rit?

Je begint je rit zodra je de Poppy ontgrendelt met de app. De scooter start nadat je op de groene knop hebt gedrukt aan de rechterkant van het stuur.

Hoe beëindig ik mijn rit?

Zodra je een geldige plaats gevonden hebt om de scooter terug te brengen in de Poppy-zone, kan je jouw rit eindigen. Het enige wat je moet doen in de applicatie is klikken op ‘Rit beëindigen‘. 🛵

Hoe rijd je met een elektrische scooter van Poppy?

Je wandelt naar jouw gereserveerde scooter en opent die met de applicatie. Van zodra je de rit begint (wanneer je het voertuig via de app opent), kan je de kofferbak openen via de rode knop achteraan. Zet je helm op (verplicht), kijk of de spiegels goed staan voor jou en vertrekken maar!

Je vertrekt door aan de rechterhendel van het stuur op de groene knop te drukken en vervolgens de hendel naar jou toe te draaien. Hoe meer je draait, hoe sneller je gaat. Je kan tot 45 km/u gaan. ⚡️

The green power button on a Poppy scooter.

De linkerrem is de achterrem en de rechterrem is de voorrem. Je kan pinken door het knopje aan de linkerhendel van het stuur naar links of naar rechts te duwenVergeet de pinker niet uit te zetten, want in tegenstelling tot een wagen gebeurt dit niet automatischDuw hetzelfde knopje in om de pinker af te zetten.

Ga in de bochten een beetje mee hangen, zo kan je scherpere bochten nemen en voorkom je dat je te grote bochten neemt en op de tegenovergestelde rijbaan belandt. 🛵

Belangrijke dingen om op te letten bij het beëindigen van een rit met een Poppy-scooter.

  • Zitten beide helmen terug in de kofferbak?
  • Ben ik geen persoonlijke bezittingen vergeten in de scooter? (Poppy is niet verantwoordelijk voor verlies of diefstal van persoonlijke bezittingen.) 👛
  • Is de kofferbak volledig dicht en gesloten? (Probeer hem op te tillen. Indien dit niet gaat zonder op de rode knop te duwen, is hij gesloten.)
  • Zet de scooter zeker op zijn stand. Er zijn er twee verschillende: een center-stand en een zij-stand, je mag één van beide gebruiken.
  • Staat de scooter juist geparkeerd?  Waar je een Poppy-scooter mag parkeren lees je hier.
  • Is de rit afgesloten? (Dat is wanneer de scooter –dashboard en lichten– uit staat en je op jouw app geen reservatie meer hebt.) 🛵

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Hoelang mag je een Poppy-scooter gereserveerd houden?

Je mag de scooter maximum 24 uur in je bezit hebben. Dit kan bestaan uit rijden en stopover. Wanneer je jouw sessie beëindigt, mag je een nieuw voertuig nemen. Bij een nieuwe scooter begint een nieuwe countdown van 24 uur. 🛵

Voor Poppy-wagens is dit 48 uur in Antwerpen en 24 uur in Brussel.

De verzekering van de Poppy-scooters.

De Poppy-scooters zijn op volgende manier verzekerd:

  • Omniumverzekering
  • Burgerlijke aansprakelijkheid
  • Pechverhelping

Bij een ongeval waarbij jij zelf niet in fout bent, hoef je niets te betalen en ben je verzekerd. Bij een ongeval in fout ben je ook omnium verzekerd en dien je enkel de franchisekost te betalen.

Die franchise bedraagt € 500 voor een Poppy-scooter. Breng bij een ongeval steeds Poppy op de hoogte via een telefoontje naar het callcenter op het nummer + 32 3 283 62 62 en via mail naar [email protected]. 📧

Wat moet ik doen wanneer een scooter niet rijdt? Wat als de scooter niet beweegt?

Het kan voorvallen dat je problemen ondervindt met je rit. Omdat elk probleem specifiek is, dien je hiervoor even te bellen naar het callcenter op het nummer + 32 3 283 62 62 en dan gaan we bekijken wat we voor jou kunnen doen. Samen komen we meestal tot een oplossing en kan je vertrekken! 🛵

Poppy heeft momenteel één soort scooter. Welke is dat?

Poppy wil de impact van mobiliteit op het milieu verkleinen. Onze Poppy-vloot bestaat daarom uit milieuvriendelijke scooters: een e-scooter van NIU. Hieronder vind je meer informatie over onze scooters:

  • 100 procent elektrisch
  • Kofferbak
  • 2 batterijen
  • Ideaal voor korte afstanden (met een volledig opgeladen batterij kan je tot 80 km afleggen) 🛵⚡️

Mag je met twee personen op een Poppy-scooter?

JA! Je mag een passagier meenemen op de Poppy-scooter. Deze persoon moet ook wel altijd een helm dragen voor zijn/haar eigen veiligheid ⛑.  Er zitten 2 helmen in de koffer.

Waar op de weg is de plaats voor de scooter? Waar mag je rijden met een Poppy-scooter?

Je kunt alleen in de Poppy zone rijden met je Poppy scooter. Je moet voorzichtig zijn, je plaats op de weg ligt aan de maximum toegelaten snelheid. Dat wordt hier onder meer uitgelegd. ⬇️

  • Bedraagt de maximum toegelaten snelheid 50 km/u, bijvoorbeeld binnen een bebouwde kom, dan mag je kiezen of je het fietspad gebruikt of op de rijbaan gaat rijden.
  • Bedraagt de toegelaten snelheid meer dan 50 km/u, dan moet je verplicht op het fietspad rijden indien er een ligt.

Je mag met een scooter dus ook op het fietspad rijden, tenzij er een verkeersbord met het logo van een brommer en de tekst ‘B verboden‘ staat. Wanneer er staat ‘B verplicht‘, moet je verplicht op het fietspad rijden.

Waar je de Poppy-scooter mag achterlaten en parkeren. Dit is volgens de openbare wegcode.

Aangezien je met een scooter enkel binnen de Poppy-zone mag rijden, dien je daarook steeds te parkeren.

✅ Je mag de scooter parkeren op volgende plaatsen:

  • Buiten de rijbaan
  • Op het voetpad: zolang dit de andere weggebruikers niet hindert

⛔️ Je mag de scooter niet parkeren op volgende plaatsen:

  • Niet op straat zelf 🛣
  • Niet op een parkeerplaats voor voertuigen 🚗🅿️
  • Niet voor een garage
  • Niet voor een deur 🚪
  • Niet in een bos 🌳
  • Niet aan een oversteekplaats
  • Niet onder water 🌊

Je parkeert een Poppy-scooter dus op het trottoir, op een pleintje of op het voetpad, zolang die geen andere weggebruikers (zoals ook voetgangers) hindert. 🛵

Wat is inbegrepen in de scooter-prijs?

Inschrijven bij Poppy is gratis. Er zijn geen verborgen kosten en er is geen verbintenis.

Onze prijsbepaling is eenvoudig:

  • € 1 ontgrendelingstarief
  • €0.25/minuut begint na het ontgrendelen van de scooter te tellen en loopt tot het moment dat je jouw rit beëindigt.
  • €0.15/minuut vanaf het moment dat je de scooter parkeert en achterlaat, maar de sessie wilt behouden zodat niemand anders de scooter mee kan nemen.

Inbegrepen in de prijs 🛵: 

  • Rijden met een scooter
  • Helmen
  • Opladen van de batterij 🔋
  • Kuisen van de scooters
  • Omnium verzekering
  • Onderhoud
  • Je betaalt geen registratie- of abonnementskosten.

A girl riding a Poppy scooter in Brussels.

Zitten er veiligheidshelmen in de Poppy-scooters?

Ja, in elke kofferbak vind je 2 helmen, steeds een kleine en een grote maat. Je dient de helmen bij het einde van je rit altijd terug in de kofferbak te plaatsen. Moest er een helm ontbrekenlaat dit dan zeker weten via een chatbericht of een e-mail naar [email protected] met daarin de nummerplaat van de scooter.

7️⃣ Poppy-Steps

Nee! Je mag geen passagier meenemen op de Poppy-step.

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Je kunt alleen in de Poppy zone rijden met je Poppy step. 🛴

Hoe boek, reserveer en open ik mijn step? Wat moet ik doen om mijn rit te starten en hoe beëindig ik mijn sessie?

Hoe boek ik een Poppy-step?

Op de app kan je via de knop rechtsboven filteren op step (niet verplicht). Selecteer de step die je wil en klik op ‘Boek dit voertuig‘. 📲

Hoe open ik een Poppy?

Je dient de app te gebruiken om een geboekte Poppy te openen. Klik op ‘Ontgrendelen’ in de app en voilà! Druk op groene knop aan de rechterkant van het stuur en rijden maar!

Hoe begin ik mijn rit?

Je begint je rit zodra je de Poppy ontgrendelt met de app. De step start nadat je op de groene knop hebt gedrukt aan de rechterkant van het stuur.

Hoe beëindig ik mijn rit?

Zodra je een geldige plaats gevonden hebt om de scooter terug te brengen in de Poppy-zone, kan je jouw rit eindigen. Het enige wat je moet doen in de applicatie is klikken op ‘Rit beëindigen‘. 🛴

Inschrijven bij Poppy is gratis. Er zijn geen verborgen kosten en er is geen verbintenis.

Onze prijsbepaling is eenvoudig:

  • € 1 ontgrendelingstarief
  • €0.20/minuut begint na het ontgrendelen van de e-step te tellen en loopt tot het moment dat je jouw rit beëindigt.
  • €0.15/minuut vanaf het moment dat je de e-step parkeert en achterlaat, maar de sessie wilt behouden zodat niemand anders de e-step mee kan nemen.

 

Hoe rijd je met een elektrische step van Poppy?

Je wandelt naar jouw gereserveerde e-step en opent die met de applicatie. 🛴

Je vertrekt door aan de rechterhendel van het stuur op de groene knop te drukken. ⚡️
De rode knop links is de rem.

The steering wheel of a Poppy kick scooter

8️⃣ Poppy-Prijzen

Waar betaal ik allemaal voor?

Onze tarieven worden per minuut berekend en zijn all-in. 👊🏻 Er is ook € 1 ontgrendelingstarief.

Inbegrepen in de prijs:

  • Parkeren op een openbare parking in de Poppy-zones (Antwerpen & Brussel) is gratis.
  • De brandstof: het opladen, de CNG of de benzine (E10)
  • Omnium verzekering
  • Onderhoud van de wagen
  • Carwash
  • 200 km

Je betaalt ook geen registratie- of abonnementskosten. 🎊

Meer informatie over onze prijszetting vind je hier. ⬅️

Met welke andere kosten moet ik rekening houden wanneer ik Poppy gebruik? Zoals boetes, overtredingen, etc.

  • Verwerking van verkeers- en parkeerovertredingen: 20 EUR
  • Verwerking van strafrechtelijke (verkeers-) overtredingen: 150 EUR
  • Verwerking van schade en ongevallen in fout: 50 EUR
  • Verplaatsen van verkeerd geparkeerde voertuigen: 50 EUR
  • Uitzonderlijke schoonmaakkosten (bijvoorbeeld door hevig bevuilen van de wagen of door roken in de wagen): 75 EUR
  • Verwerking van sleepkosten in geval van verkeerd geparkeerde wagenlege wagenbatterij of lege benzine/CNG-tank: 25 EUR
  • Sleepkosten in geval van verkeerd geparkeerde wagenlege wagenbatterij of lege benzine/CNG-tank: zoals gefactureerd door sleepbedrijf
  • Verwerkingskost laattijdige betaling: 5 EUR voor eerste herinnering, 10 EUR for tweede herinnering
  • Verlies of diefstal van de Poppy-oplaadkaart of Interparking-kaart: 50 EUR

Woman walking towards a Poppy car with her suitcase.

Loopt de betaling via cash, met Bancontact, Maestro, kredietkaart, Visa, Mastercard, American Express, credit card of via overschrijving?

Alle kosten worden toegevoegd aan de kredietkaart waarmee je je inschreef. Enkel reguliere kredietkaarten (VISA, Mastercard, American Express) en prepaid kredietkaarten worden aanvaard.

Je kan jouw rittenoverzicht en kosten bekijken door online of via de app ‘Mijn afschrift’ te openen. In de app kan je dat links boven in het hamburgermenu vinden. Je krijgt op het einde van je rit ook steeds een automatische e-mail met de geschatte kosten van jouw rit. 💶

Je kan je kredietkaart via de app gemakkelijk aanpassen. ⬇️

Wat zijn de Poppy-prijzen? Wat is de prijs van Poppy?

Inschrijven bij Poppy is gratisGeen verborgen kosten, geen verbintenis. 🙌🏻

Onze prijsbepaling is eenvoudig:

  • € 1 ontgrendelingstarief
  • €0.33/minuut na het ontgrendelen van de wagen te tellen en loopt tot het moment dat je jouw rit beëindigt. 🚗
  • €0.25/minuut begint na het ontgrendelen van de scooter te tellen en loopt tot het moment dat je jouw rit beëindigt. 🛵
  • €0.20/minuut begint na het ontgrendelen van de kickscooter te tellen en loopt tot het moment dat je jouw rit beëindigt. 🛴
  • €0.15/minuut vanaf het moment dat je het voertuig parkeert en achterlaat, maar de sessie wil behouden. Zo kan niemand anders je voertuig wegnemen.
  • €0.25/kilometer extra indien je meer dan 200 kilometer rijdt tijdens jouw trip. In elke rit zit 200 km gratis inbegrepen.
  • €90/per 24u in één sessie.*
  • Laagste prijsgarantie: je betaalt steeds het laagste tarief dat van toepassing is op jouw rit. Onze app schakelt dus automatisch over op het dagtarief indien dit goedkoper is. Ook wordt ons minutentarief steeds naar beneden afgerond.
  • Brandstofverzekeringonderhoudreiskilometers (200km gratis per rit) en openbare parkeerplaatsen op straat en bepaalde parkings in Antwerpen en Brussel zijn allemaal inbegrepen.

*200 km inbegrepen in elke trip. Vanaf 200km betaal je €0,25 per kilometer extra.

9️⃣ Parking

Waar kan ik mijn auto achterlaten?

Category: 9️⃣ Parking

Je dient je Poppy-wagen steeds binnen de homezones te parkeren. In de homezone mag je op eender welke legalepublieke parkeerplaats je wagen achterlaten. Ook waar je normaal een parkeerkaart moet leggen of over een bewonerskaart moet beschikken, mag je staan, zonder een kaart te leggen. 🙌🏻

In de homezones van Antwerpen of Brussel hoef je op een publieke plaats nergens voor een parkeerticketje te betalen. 🎉

Je mag je dus in de hele Poppy-zones gratis in het openbaar parkeren, maar er zijn ook plaatsen waar je absoluut niet mag parkeren. Die vind je hier.

Wat gebeurt er als ik een wagen of scooter buiten de Poppy-zone parkeer?

Category: 9️⃣ Parking

Je kan je rit niet beëindigen buiten de Poppy-zone. Je kan wel buiten de zone een tussenstop/stopover maken en dan betaal je €0,15 per minuut. 📍

Indien je klaar bent met je rit, moet je de wagen achterlaten in de homezone en je rit daar beëindigen. 📲

Denk eraan: buiten de Poppy-homezone kan je de sessie nooit beëindigen, dus blijft de teller doorlopen. ⏱

 

Met een Poppy-scooter mag je zelfs niet buiten de homezone rijden, dus kan je hem daar ook niet achterlaten. 🛵

Waar kan ik mijn rit pauzeren?

Category: 9️⃣ Parking

Je kan overal stopovers maken met je Poppy, zowel binnen als buiten de Poppy-zones. Onthoud dit:

Wanneer je een tussenstop buiten de zones maakt, moet je je nog steeds houden aan de parkeerregels. Je bent zelf verantwoordelijk voor alle parkeerkosten. Buiten de zone moet je dus wel een parkeerticketje kopen indien je op een betalende plaats staat. Houd er ook rekening mee dat je de rit niet kunt beëindigen buiten de zones.

Je kunt tussenstops maken in de Poppy-zone zonder dat je je zorgen hoeft te maken over het betalen via de parkeermeter of het plaatsen van je blauwe parkeerkaart. Al onze Poppy’s in Antwerpen en Brussel hebben een speciale parkeervergunning waarmee Poppy-leden gratis kunnen parkeren. Dat overal op een publieke parkeerplaats in de Poppy-homezones. 🎉

 

Waar mag ik mijn wagen niet parkeren?

Category: 9️⃣ Parking

Zoals in elke stad, zijn er een aantal verboden/beperkte parkeerplaatsen in de stad. Om ongewenste verrassingen te vermijden (bonnetjes, boetes of zelfs wegslepen van de wagen) mag je het Poppy-voertuig niet parkeren binnen een gebied waar een beperking of verbod geldt binnen de 24 uur nadat je de wagen achterlaat:

  • leveringsgebied
  • kiss-and-ride-zone 💏
  • voorbehouden zone
  • parkeerzone voor vrachtwagens 🚛
  • parkeerzone voor schoolbussen en touringcars 🚌
  • marktgebied
  • privégarage/privéoprit
  • plaatsen voor mindervaliden ♿️
  • niet-Poppy carsharingplaatsen
  • bushaltes 🚏
  • private parkings van supermarkten 🛒
  • parking Rijnkaai
  • Rode zone
  • parkeerplaatsen met een tijdelijk parkeerverbod dat bezig is of binnen de 24 uur ingaat

Automatische e-mails die naar jou gestuurd worden indien je jouw Poppy dichtbij een tijdelijk parkeerverbod geparkeerd hebt.

Category: 9️⃣ Parking

Wij sturen jou een automatische e-mail van wanneer je een Poppy-wagen in de buurt van een tijdelijk parkeerverbod geparkeerd hebt. 🚫

We sturen je dit berichtje preventief zodat je de wagen nog kan verplaatsen om sleepkosten voor jou te voorkomen. Onze GPS is echter niet altijd 100 procent accuraat, waardoor het kan dat je niet echt fout geparkeerd staat, maar gewoon in de buurt van het tijdelijke parkeerverbod.

Dit is een voorbeeldje van zo’n e-mail:

We sturen je dit mailtje zodat jij de wagen zelf nog zou kunnen verplaatsen indien je niet op de hoogte was van het parkeerverbod en je toch verkeerd zou staan. ️

Let dus steeds goed op de omgeving en zorg ervoor dat jouw voertuig correct geparkeerd staat. 👀

Als herinnering: je bent gedurende 24 uur na jouw sessie verantwoordelijk voor je voertuig in geval van een parkeerovertreding. Indien de wagen na jou binnen de 24 uur niet genomen wordt door een andere klant en de wagen gesleept wordt, moeten wij jou helaas de sleepkosten aanrekenen.

Wordt de wagen door iemand anders verzet binnen de 24 uur? Dan ben jij uiteraard niet meer verantwoordelijk voor dat voertuig.

Welke parkeerplaatsen moet ik nog vermijden?

Een Poppy parkeren in een ondergrondse parking, mag dat?

Category: 9️⃣ Parking

Nee, je mag een Poppy niet ondergronds parkeren. Dit mag niet om volgende redenen:

  • Verbinding in een ondergrondse parking is zeer slecht waardoor je de wagen niet kan openen of sluiten. 📲
  • Als je de wagen daar parkeert, kan niemand anders deze wagen vinden, tenzij na lang zoeken.
  • Een ondergrondse parking is geen openbare, maar wel een betalende privé-parking dus hier mag je sowieso jouw rit niet beëindigen!

Je kunt alleen ondergronds parkeren als het een Interparking is die in de app is aangegeven. Vind hier de partner Interparking en hoe u daar kunt komen

Dit moet je doen als er geen Interparking kaart aanwezig is.

Category: 9️⃣ Parking

Helaas zal er soms een wagen zijn zonder Interparking-kaart, of is die er wel, maar heeft de vorige gebruiker een ticket genomen in plaats van de kaart te scannen. Toch hoef jij je nergens zorgen om te maken. Ook hier hebben we een oplossing voor.

Bij elke slagboom vind je namelijk een knop om de helpdesk van Interparking te bellen. Indien je een ander probleem ondervindt, druk dan gewoon op de knop en schets kort de situatie. Zij helpen je graag verder.

  • Indien er een ticket en een Interparking-kaart in de wagen liggen, rijd dan naar de terminal aan de uitgang en bel aan de intercom. De medewerker zal je dan vragen om de laatste zes cijfers van de Interparking-kaart te geven om dan de bareel voor jouw open te doen.
  • Indien er geen Interparking-kaart aanwezig is, rijd je ook naar de terminal en geef je daar de nummerplaat van de wagen aan de medewerker. Ook in dit geval zal hij de slagboom voor je openen zodat je toch kan vertrekken.

Woman rings the intercom in Interparking

Ja, je kan gratis parkeren in de Interparking hieronder vernoemd. Je kan de parkeer kaart vinden (P-card) in de zijdeur van de chauffeur.

Category: 9️⃣ Parking

Je hebt gratis toegang tot een aantal Interparking (zie de hele lijst hieronder). Er zijn de 🅿️ in de app.
Om in die parkeergarage te komen, moet u de P-Card gebruiken die zich in het handschoenenkastje of in de linkerdeur bevindt (afhankelijk van het voertuig).

Hoe kan je Interparking binnenrijden?

  • Je moet altijd de kaart scannen, zowel tijdens het binnen als het buiten rijden. Ook als je je trip wilt beëindigen, je moet altijd de Interparking kaart gebruiken.
  • De kaart is enkel geldig voor de Interparkings die hierboven zijn vernoemd.
  • De parking is volledig gratis als je de parkeer kaart gebruikt. We betalen geen parkeer tickets terug.
  • Bij voorkeur parkeer je de wagen die voorzien zijn voor car sharing op de eerste verdieping.
  • Je moet de auto parkeren op de gele gereserveerde plekken voor het delen van de auto.

🅿️ Antwerp
📍Interparking Meir: carsharing zone level 1

🅿️ Brussels
📍 Interparking Botanique: carsharing zone level 0
📍 Interparking Grand Place: carsharing zone level -1
📍 Interparking 2 Portes: carsharing zone level -1
📍 Interparking Stéphanie-Louise: carsharing zone level -1
📍 Interparking Woluwe Shopping Center: carsharing zone level 0 (outside)
📍 Interparking Stockel Square: carsharing zone level 0 (outside)
📍Interparking Monnaie: carsharing zone level -3 

⚠️ Parkeer alsjeblieft niet in ondergrondse parkings tenzij de toegelaten Interparkings. Ondergronds is de verbinding zeer zwak of onbestaande. Je kan dus je trip niet beëindigen en de wagen staat dan vast. Als we de wagen moeten verplaatsen kunnen hier kosten aan vasthangen.

Two Poppy's in Brussels Airport
From now on, you can also use a Poppy to get to Brussels Airport.

💼Poppy for Business

Waar kan ik mijn facturen vinden?

Het is heel eenvoudig!

Log in op https://poppy-corp.vulog.center/. Je vindt jouw facturen in de tabblad “invoices”.

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Heeft je nog een andere vraag over Poppy business accounts ?

Stuur gerust een e-mail naar [email protected], we komen dan snel terug naar jou 👊

Heeft Poppy business solutions of zakelijke accounts?

Poppy biedt zeker een oplossing voor bedrijveninclusief facturatie.

De grote voordelen aan Poppy for Business:

  • Beheer uw account via uw dashboard
  • Factuur voor uw boekhouding.
  • Gezamenlijke factuur voor verschillende werknemers
  • Mogelijkheid tot scheiding tussen privé en business trips
  • Geniet van zakelijke prijzen

Als je graag een zakelijk account wilt, stuur je een mailtje naar [email protected]📊

Zakelijke man met gsm in hand bij Poppy-wagen.

Kan ik de reizen zien die via mijn bedrijfsaccount worden gemaakt?

Ja! Je moet hier inloggen https://poppy-corp.vulog.center/ en dan naar de “billing” tab gaan.

 

🔟 Verzekering & schade

Wat moet ik doen als ik een ongeval heb?

Blijf vooral rustig en volg onderstaande stappen:

  • Bel eerst het Europese noodnummer (112). 📞
  • Zet het voertuig vervolgens op een veilige plaats en zet bij de wagen de gevarendriehoek op de juiste afstand. Op autosnelwegen is dit op minstens 100 meter van de wagen, binnen de bebouwde kom is 30 meter voldoende.
  • Bel daarna naar Poppy, op het gratis nummer + 32 3 283 62 62, en wij zullen alle gegevens van het ongeval noteren en je helpen bij het invullen van het ongevallenformulier.
  • Het vervolg wordt volledig door Poppy geregeld en jij hebt geen zorgen meer!

Bij Poppy ben je omnium verzekerd. Hier zit ook pechverhelping en burgerlijke aansprakelijkheid in. Je betaalt echter geen extra verzekeringskosten want die zitten verwerkt in de prijs van €0,33 per minuut. Bij een ongeval waarbij je niet zelf in fout bent, betaal je dus niets. 🙌🏻

Indien je zelf in fout bent, moeten wij een franchise aanrekenen van € 950.

 

Welke verzekering hangt er vast aan mijn Poppy-gebruik?

De Poppy verzekering omvat:

  • Omnium verzekering
  • Burgerlijke aansprakelijkheid
  • Pechverhelping

In geval van een ongeluk:

  • Als u een ongeval hebt veroorzaakt en u bent degene die schuld heeft, betaalt u de franchise: 950 euro.
  • Als je niet in de schuld staat, betaal je helemaal niets! 🙌🏻

Poppy is niet verantwoordelijk voor achtergelaten spullen in de wagen.

Wat moet ik doen met een vuile of kapotte wagen?

Je kan hiervoor best een e-mail sturen met foto’s naar [email protected]. 📧

Ook kan je in de app aangeven of er schade aan de wagen is of dat de wagen vuil is via de icoontjes bovenaan. Daarnaast vraagt de app ook automatisch om schade te melden als je het voertuig wil openen. 📲

Je kan ook naar onze klantenservice bellen op het gratis nummer + 32 3 283 62 62 om schade of een minder propere wagen te melden. 📞

Wij zorgen er dan voor dat de wagen zo snel mogelijk hersteld of gepoetst wordt! 🗑

Het Poppy-team heeft dagelijks werknemers op de baan om wagens schoon te houden.

Welke verzekering hangt er vast aan mijn Poppy-gebruik?

Ja! Elke persoon die meerijdt met een Poppy is automatisch verzekerd omwille van de burgerlijke aansprakelijkheid. 😄

Citytrip

Wat moet ik doen als de wagen kapot is of niet meer rijdt?

Indien er zich een panne voordoet tijdens je rit, bel je naar de Poppy-helpdesk op het gratis nummer: + 32 3 283 62 62. Vervolgens zullen wij alle gegevens noteren en zo snel mogelijk hulp sturen. 🚑

Het nummer van ons callcenter kan je vinden op de voorruit van de wagen, op de kofferbak van de scooter en in onze app via het hamburgermenu links boven. ⬇️

🔢 Diverse vragen

Heeft Poppy business solutions of zakelijke accounts?

Poppy biedt zeker een oplossing voor bedrijveninclusief facturatie.

De grote voordelen aan Poppy for Business:

  • Beheer uw account via uw dashboard
  • Factuur voor uw boekhouding.
  • Gezamenlijke factuur voor verschillende werknemers
  • Mogelijkheid tot scheiding tussen privé en business trips
  • Geniet van zakelijke prijzen

Als je graag een zakelijk account wilt, stuur je een mailtje naar [email protected]📊

Zakelijke man met gsm in hand bij Poppy-wagen.

Wat moet ik doen als ik het Poppy-team wil bereiken?

Dat kan op verschillende manieren:

Telefonisch kan je ons 24/7 bereiken. Via chat en e-mail is dit enkel tijdens de kantooruren.

Hoe kan ik een nieuwe credit card aan mijn account koppelen?

Heb je een nieuwe kredietkaart? Dan kan je die zelf updaten in je profiel door via de app in het hamburgermenu links boven te klikken op ‘Accounts‘ en dan het potloodje te selecteren. Scroll vervolgens helemaal naar beneden en klik in de sectie ‘Betalingsgegevens‘ op ‘Bewerken‘. Daar kan je jouw vernieuwde kredietkaart veilig koppelen. 📲

Wat moet ik doen als mijn rijbewijs vervallen is? Wat als de vervaldatum van mijn credit card overschreden is?

Maak je geen zorgen! In geval van een vervallen rijbewijs stuur je ons gewoon een foto van de voor- en achterkant van je nieuwe rijbewijs naar [email protected] en dan vullen wij je profiel verder aan. ✍🏻

Is je kredietkaart vervallen? Dan kan je die zelf updaten in je profiel door via de app in het hamburgermenu links boven te klikken op ‘Accounts‘ en dan het potloodje te selecteren. Scroll vervolgens helemaal naar beneden en klik in de sectie ‘Betalingsgegevens‘ op ‘Bewerken‘. Daar kan je jouw vernieuwde kredietkaart veilig koppelen. 📲

Wat te doen bij gestolen of verloren rijbewijs, identiteitskaart, ID of paspoort?

Je kan je helaas niet registreren wanneer je niet over jouw rijbewijs of identiteitskaart beschikt. Een document van de politie met bewijs dat je jouw documenten verloren bent, volstaat niet. 👎🏻

Je zal moeten wachten tot je jouw officiële documenten ontvangen hebt om verder te gaan met je Poppy-registratie. ⏳

Indien je al je documenten hebt, kan jij je wel registreren zoals in dit filmpje. ⬇️

Heb je schrik dat iemand mogelijk een account met jouw gegevens probeert aan te maken? Normaal kan dit niet lukken aangezien de selfie niet overeen zal komen met de persoon. 🤳🏼

Je kan voor alle zekerheid wel een mailtje naar [email protected] sturen zodat wij alle toekomstige registraties met jouw gegevens automatisch weigeren tot jij nieuwe documenten hebt.

Heb je al een goedgekeurd Poppy-account? Dan hoef je niets te doen en kan je gewoon verder blijven rijden! 👊🏻

Ik ben mijn portefeuille of gsm verloren in de Poppy-wagen, wat moet ik nu met dit verlies doen?

Ben je iets vergeten in een Poppy-voertuig? Neem dan contact op met onze klantenservice op het gratis nummer + 32 3 283 62 62. Wij helpen je graag verder om verloren voorwerpen weer terug te vinden. 🔎

Poppy is echter niet aansprakelijk voor voorwerpen, die bij het beëindigen van de sessie in een wagen achtergelaten worden.

Is het toegelaten om te eten en te drinken in een Poppy-wagen?

Neen, je mag niets drinken of eten in de wagen. Dit kan plekken nalaten, ook al is dit niet jouw bedoeling. Dit omwille van het feit dat je de wagen deelt met anderen. Een ongelukje is snel gebeurd, dus beter voorkomen dan genezen. Niet eten of drinken in een Poppy-wagen dus. 🌭🚫

Ook het nuttigen van alcohol is ten strengste verboden, ook vóór je aan je Poppy-rit begint. Rij veilig en nuchter, zoals de Responsible Young Drivers. Daarom geven we je ook graag enkele voor onderweg mee.

Mag ik sigaretten roken in een Poppy?

Neeroken in een Poppy-wagen is strikt verboden aangezien je de wagen deelt met andere mensen. Daarom vragen we je niet te roken, zelfs niet met de deuren open en de ramen naar beneden. Elektronische sigaretten/vapers zijn eveneens niet toegelaten. 🚭

Op roken in de wagen staat een boete van 75 euro en dat staat met de volgende sticker duidelijk vermeld in de gsm-houders van alle wagens. 👮🏻‍♂️

Mag mijn huisdier mee in de wagen? Zijn honden of katten toegelaten in een Poppy? Mag een dier, een hond of een kat in een Poppy-wagen?

Huisdieren mogen mee, maar enkel onder één voorwaarde: ze moeten in een gesloten kooi en mogen dus niet vrij op de zetels noch vrij in de kofferbak zitten. 🛅

Mogen andere mensen op mijn Poppy-account rijden? Mag iemand anders mijn account gebruiken?

Je mag niemand anders met jouw account laten rijden, ook geen vrienden of familie.

Vrienden en familie mogen wel zelf met een Poppy rijden, maar dan moeten ze zich wel eerst zelf registreren op www.poppy.be of via de applicatie vooraleer ze met een Poppy-voertuigen mogen rijden.

Als jij een Poppy-account hebt, mogen er natuurlijk andere mensen als passagiers mee tijdens jouw rit met een wagen. Je mag een passagier meenemen op de Poppyscooter. Deze persoon moet ook wel altijd een helm dragen voor zijn/haar eigen veiligheid

Hoe kan ik mijn Poppy-account stopzetten?

Bij Poppy heb je eigenlijk geen contract. Je betaalt niets zo lang je Poppy ook niet gebruikt. 🙌🏻

Wil je toch je Poppy-account laten verwijderen? Dan dien je hiervoor een mailtje te sturen naar [email protected]. Wij zullen ervoor zorgen dat je account niet meer toegankelijk is en houden je gegevens nog gedurende 1 jaar bij. Dit doen we voor het geval dat er nog een boete zou binnenkomen die jij veroorzaakt hebt. Na 1 jaar worden al jouw gegevens verwijderd. 📧

Voordat je opzegt, denk er echter nog eens aan dat je zonder kosten klant kunt blijven, ook al zou je Poppy voor een bepaalde tijd niet willen gebruiken. Zolang je Poppy niet gebruikt, betaal je ook niets.

Er steekt een parkeerboete onder de ruitenwisser van mijn Poppy-wagen, wat moet ik nu doen?

Wanneer je bij je Poppy-wagen aankomt en je een parkeerboete op de voorruit vindt, dien je die in het handschoenenkastje te leggen.

We zouden het erg op prijs stellen mocht je een foto kunnen nemen van elke boete van de vorige reservering die je op de voorruit vindt. De foto mag doorgestuurd worden naar [email protected] Je bent niet verplicht een foto te sturen, maar het helpt ons wel de boetes voor onze wagens bij te houden. 📲

Poppy behandelt de parkeerboetes die je vindt vóór je vertrekt. Indien je een boete vindt, kan je jouw rit dus nog steeds normaal aanvatten. 🚗💨

Stappen de autonome voertuigen echter over op deelsystemen, zoals Poppy, dan zullen we werkelijk een daling in de files zien.

Tag: Divers

Load More